Działające obecnie na stacji metra Pole Mokotowskie, od strony ulicy Stefana Batorego, trzy nowo wybudowane windy zapewniają łatwiejszy dostęp do podziemnej kolejki dla różnych grup użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami, seniorów oraz tych podróżujących z małymi dziećmi w wózkach.
Po dwóch stronach alei Niepodległości, przy już istniejących wejściach do metra na wysokości ulicy Giordana Bruna, zbudowano dwie nowe windy. Użytkownicy mogą nimi zjechać na poziom antresoli, skąd następnie mogą skorzystać z trzeciej windę umiejscowionej na peronie stacji.
Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy podkreśla, że modernizacja infrastruktury metra obejmuje szereg inwestycji mających na celu poprawa bezpieczeństwa w obrębie stacji i w ich najbliższej okolicy. Działania te obejmują wymianę oświetlenia, instalację nowego oznakowania dla osób niewidomych i niedowidzących oraz dobudowę kolejnych wind. Celem wszystkich tych działań jest poprawa dostępności transportu publicznego dla wszystkich mieszkańców stolicy.
Winda po wschodniej stronie al. Niepodległości, znajdująca się między dwoma wejściami do metra przy budynkach Szkoły Głównej Handlowej, umożliwia bezpośredni dostęp do korytarza antresoli stacji. Natomiast winda po drugiej stronie ulicy, czyli po zachodniej stronie al. Niepodległości, nie mogła zostać zlokalizowana w podobnym miejscu z powodu położenia wlotu ulicy G. Bruna między dwoma wejściami do stacji. Dlatego umieszczono ją przy północnym wejściu i zapewniono dostęp do korytarza antresoli poprzez dodatkowy korytarz zbudowany za schodami.
Katarzyna Strzegowska, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego m.st. Warszawy wyjaśnia, że trzecia winda jest umiejscowiona za linią bramek wejściowych i przewozi pasażerów na peron z specjalnie skonstruowanej platformy znajdującej się nad schodami peronowymi. Dojście do tej windy z antresoli stacji zapewnia korytarz wytyczony wzdłuż schodów.
W ramach inwestycji na północnej głowicy stacji zainstalowano nowe oznakowanie dotykowe z żłobionymi płytami prowadzącymi i guzkami z naturalnego kamienia. Dodatkowo, uwzględniając nowe windy, zaktualizowano mapy tyflograficzne, wydrukowane w sposób wypukły z opisami w alfabecie Braille’a.
Stacja metra Pole Mokotowskie, która powstała prawie 30 lat temu razem z pierwszym odcinkiem linii metra M1, była pierwotnie wyposażona jedynie w windy po jej południowej stronie. Wynikało to z ówczesnych standardów budowy takich obiektów. Podobna sytuacja miała miejsce na innych stacjach najstarszego odcinku metra. Stąd Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy podjął decyzję o systematycznej modernizacji tych stacji, poprzez budowę nowych wind. Takie windy pojawiły się już na stacjach: Imielin (dwie), Stokłosy (dwie), Ursynów (dwie), Racławicka (jedna) i Służew (jedna).
Podpisana w październiku 2022 roku umowa na budowę wind przy Polu Mokotowskim nie wpłynęła na działanie metra, które kursowało bez zmian. Cała inwestycja kosztowała około 10 milionów złotych.