Pracownicy warszawskich tramwajów mają przed sobą szereg napraw i modernizacji torowiska, które mają zakończyć się na początku września. Harmonogram prac został zaplanowany tak, aby minimalizować niedogodności dla pasażerów. Większość prac będzie realizowana w weekendy, podczas długiego majowego weekendu oraz w okresie letnich wakacji.
W tym roku plan przewiduje gruntowny remont sieci tramwajowej o łącznej długości przekraczającej 5 km. Równocześnie bieżące prace konserwacyjne będą dotyczyć około 15 km torów. Dodatkowo zostanie wymieniony 1,2 km szyn i 30 zwrotnic. Przygotowano również plan regeneracji 6 km szyn oraz szlifowania kolejnych 15 km. W ramach tych działań nie tylko wymieniane będą zużyte elementy infrastruktury torowej, ale także przeprowadzane będą prace modernizacyjne.
Oprócz tego, dużym wyzwaniem jest budowa platform przystankowych na ulicy Obozowej. Projekt ten, rozpoczęty w ubiegłym roku, obejmował wymianę torów i ich obsadzenie rozchodnikiem. Na ostatnim etapie prac przewidziano przebudowę przystanków, które wciąż nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie te prace są planowane na weekendy, aby zminimalizować utrudnienia dla osób dojeżdżających do pracy. Dwie platformy na ulicy Dalibora są już gotowe i wyposażone w podjazdy z obu stron, a na dachach wiat znajdują się już rozchodniki. Całość tej inwestycji ma zakończyć się pod koniec lata.
Z kolei obecnie trwają prace remontowe obejmujące wymianę torów wzdłuż ulic Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Prace obejmują tzw. „korytowanie” i ułożenie całego torowiska na nowo, wymianę podkładów i wszystkich szyn. Duże działania są prowadzone również w obszarze sieci trakcyjnej, gdzie wymieniane są słupy, naciągi i kable zasilające. Dodatkowo, remontowane są przejazdy i układane nowe nawierzchnie asfaltowe i brukowe na odcinku około 4 km. Nowym elementem będzie system odwodnienia, którego wcześniej brakowało.