Warszawa rozpoczęła nowy rok pod białym puchem, a służby Zarządu Oczyszczania Miasta (ZOM) i inne odpowiedzialne jednostki już od świtu 3 stycznia 2020 roku mobilizowały się do walki z pierwszym opadem śniegu tej zimy. Mając na uwadze prognozy pogodowe, które przewidują dalsze opady śniegu, władze miasta zapewniają, że miejskie pługopiaskarki będą na miejscu nie tylko przez cały ten dzień, ale też w następnych dniach.

Ze względu na nocne i poranne opady śniegu, ZOM uruchomił operację o kryptonimie „ALFA”, która obejmuje obszar 1500 km dróg w stolicy. Inne podmioty odpowiedzialne za odśnieżanie, takie jak urzędy dzielnicowe czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, także intensywnie pracują nad utrzymaniem bezpieczeństwa na drogach.

Pierwszy śnieg sezonu spadł niespodziewanie i według prognostyków ma padać z różną siłą przez cały dzień. Dlatego służby oczyszczania miasta rozpoczęły działania już o 4:30 rano, aby zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom. Na chodnikach można spotkać ekipy wyposażone w piasek i łopaty, a na drogach autobusowych pracuje 170 posypywarek. „Monitorujemy dane meteorologiczne i na bieżąco kontrolujemy stan nawierzchni dróg” – mówi Iwona Fryczyńska, szefowa Działu Organizacyjnego i Komunikacji Społecznej ZOM.

ZOM nieustannie kontroluje stan nawierzchni ulic i chodników przez całą dobę. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, uruchomi kolejne akcje odśnieżania. Najnowsze informacje o działaniach można znaleźć na profilu ZOM-u na Facebooku oraz na oficjalnej stronie internetowej jednostki.

Zarządcy miasta apelują do innych odpowiedzialnych podmiotów o zadbaniu o bezpieczeństwo mieszkańców stolicy poprzez odśnieżanie i posypywanie chodników i ulic na terenach pod ich zarządem. Do tych obowiązków w Warszawie zaliczają się właściciele i zarządcy nieruchomości, 18 urzędów dzielnic, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy oraz Zarząd Terenów Publicznych.

Należy przypomnieć, że w Warszawie znajdują się także tereny, które są zarządzane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, w tym drogi ekspresowe, część chodników, schody przy tych drogach oraz most Południowy im. Anny Jagiellonki i most Gen. Stefana Grota-Roweckiego. Bezpieczeństwo na peronach jest natomiast odpowiedzialnością PKP Polskich Linii Kolejowych.